2012. augusztus 3., péntek

Filmajánló - Merida a bátor

Augusztus 2.-óta vetítik a mozikban a Merida a bátor című mesét. Már a bemutató alapján nagyon viccesnek tűnt ezért mindenképp meg kellett néznem.
Mivel egyesek már nagyon várták a kritikát róla így úgy döntöttem még ma felkerül ez is :)

hivatalos plakát






A mese alaptörténete egy lázadó kislány aki nem úgy képzeli el a jövőjét ahogy az anyukája...Tipikus.
Ebből lesz a bonyodalom, egyikőjük sem hallgatja meg a másik véleményét így csak a veszekedés van.

Főhősünk Merida véletlenül találkozik egy boszorkánnyal, akitől segítséget kér, mégpedig azt, hogy változtassa meg az anyukáját...a kérést persze nem úgy érti a boszi ahogy kellene és kezdődik is a mese izgalmasabb része. Anyu ugyanis nem megváltozik hanem átváltozik, ennél a résznél éreztem egy kis Mackótestvéres Deja Vu-t, de hamar eltudtam vonatkoztatni, na nem azonnal mert meglepő volt a hasonlóság, de egyáltalán nem zavart. A mese végét nem lőném le nézze meg mindenki.

A bemutató alapján amit nem egyszer láttam -szakmai ártalom- kicsit féltem hogy minden poént lelőttek és csalódás lesz, de szerencsére csak a mese első pár jelenetéből van a legtöbb, így tartogat még bőven meglepetést. Az egész mese nagyon szépen és igényesen meg van rajzolva, a gyerekek iszonyatosan cukik benne, pláne a kicsi Merida az elején. Az a hatalmas vörös göndör haj nagyon bohókás megjelenést kölcsönöz neki. Egy nagyon tanúságos kis meséről van szó, sztem nem csak gyerekeknek való :), bárki örömét lelheti benne ha elmegy és megnézi.
Azt még elárulhatom, hogy sikerült könnyeket csalnia a szemembe, ugyanakkor elég sokat nevettem is rajta.
Az imdb-n jelenleg 7,7- es ponton áll (ha legelől rákattintotok a mese címére be is hozza az oldalt), tőlem 8,5 pontot kap. Nagyon tetszett és simán megnézném még egyszer!

Ha van kistestvéretek vagy gyereketek, mindenképpen vigyétek el rá nagyon fogják élvezni!:)


Íme az előzetes:


Láttátok már esetleg vagy szívesen megnéznétek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése